pengarna har slutat att rulla in

Eller pengarna håller på att rulla iväg kanske man ska säga, jag har ingen karaktär gällande det här med att spara pengar istället för att spendera dom. Min syster har varit här i helgen och det har varit jätte härligt att få träffa henne igen. Fredagen bestod av att äta mat och gå på Mörbylångas skördefest, tror jag att det heter. Det var en upplevelse i sig kan jag säga. Min uppfattning var: ungar som går runt, hoppar och skriker med stora dockor som ska föreställa någonting (?). Vi följde med i detta tåg som gick igenom "staden" och hamnade till slut på en marknad i nattmörkret där jag så klar inhandlade nougatgodis, sedan kom det ungar som kastade eld och sånt häftigt!
Lördag var en bra dag den med. Shopping med syster och sedan lunch med Tb och D. Det blev en lång lunch trots att det bara var jag som åt. Sedan gick vi vidare och kollade på film. Det var ännu en härlig dag och kväll under denna helg.
Men nu har min syster åkt hem, sittandes på en buss i ett par timmar till. Får bara hoppas att hon har fått bra intryck av denna plats, men det verkade vara positivt och det är ju huvudsaken.
Nu tillbaka till rummet och en städning som väntar!
Ha en härlig söndag nu mina vänner, ni som orkar läsa mina kära små ord då och då.
/idamargareta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0