Going home

Sitter och bara myser, en lugn och fin lördag helt enkelt, om en liten stund övergår den till morgondagen, dagen då jag sätter min fot i värmlandstrakterna igen. Men innan dess ska jag sitta här och mysa lite till. Min stora te kopp har kommit fram igen och ett nytt te som inhandlades igår ska nu testas, Echinacea organic. När kroppen säger nej måste man åtgärda det på något sätt och ett bra sätt att bli av med en inkommande förkylning kan då vara att ta echinacea. Får prova och se vad som händer.

Balkongdörren står på vidgavel och utanför hör man bruset från vägen långt borta, överröstade av de syrsor som spelar för fulla halsar ute på gården. Här i rummets lilla vrå spelas det fin musik och en fräsch doft från ny tvättade kläder sprider sig. Just nu är allt riktig härligt, en sån där stund som gärna får stå stilla, en stund att bara få andas och ta det lite lugnt innan alla bekymmer kommer tillbaka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0