en liten bit

Från det att man sitter på buss/tågstationen och väntar på bussen hem tills dess att jag faktiskt kommer hem till lägenheten, hinner det hända ganska mycket och sinnesintrycken finns det även gott om.
Själv sitter jag alltid och kollar runt, ibland medvetet men oftast omedvetet på allt som händer omkring en. Det är lika kul varje gång att se människor reaktioner på saker och ting. Speciellt att man inte ska sätta sig bredvid varandra, även om det eventuellt skulle finnas en plats så tar folk den inte i onödan. Det är helt enkelt farligt med närkontakt.. Där sitter jag alltså på den grå stationen och filosoferar i mina tankar, men liknande är det på bussen. Dem "coola tjejerna", som det ser ut, är experter på att utvärdera personens värde genom att studera dem från topp till tå. Men det är bara utifrån min synvinkel och man kan ju alltid undra vad människorna runt omkring tycker och tänker om mig?!
Från den gråa tillvaron till promenaden till lägenheten kan skära sig ganska bra då man möter lekande barn som skriker till i skräck blandad förtjusning när kompisen hittade gömstället. Eller Flickan med det långa håret som springer runt och bara lever för stunden, som inte riktigt har sett den gråa delen i vardagen. Tänk om alla kunde leva i den där världen utan större bekymmer och det mesta består av härliga färger..
/idamargareta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0