drömmarns färg..

Kan man känna sig som en färg?
Då skulle jag vilja känna mig som färgen rosa, den står tydligen för harmoni också, vilket jag inte känner nu men den kommer om ett par dagar igen. Idag får jag helt enkelt vara lite fånig och sväva bland molnen och känna mig lite mer rosa.
"Drömmarnas färg, de små fluffiga molnen, flickornas favorit, ja listan kan göras lång men faktum är att detta handlar om kärlek."
Trots många hinder som står i vägen och många tankar jag skulle vilja uttrycka i ord men inte riktigt kan så mår jag väldigt bra. Även om jag nästan blev påkörd idag, när en galning körde mot rött och jag och min vän gick över ett övergångsställe där herr gårman lyste med klaraste Grön! Min vän Camilla fick inte fram några ord utan med hjälp av lite nuddande på min jacka fick hon kontakt med mig (hade luva på mig så såg inte åt sidor - inte så smart av mig kanske) även om det egentligen var det lite försent. Tur att det inte var is på den fläcken jag kan säga, annars hade vi fått en liten knuff som vännen min sa. Sen började jag skratta tills krampen i magen kom smygande och Camilla tyckte och det var en bra konstig reaktion på våran situation och att jag tydligt sa att det faktiskt fortfarande var grön gubbe till bilföraren, som så klart inte kan höra vad jag säger.

En intressant dag som har haft lite av varje, tur att känslorna alltid finns med, på gott och ont!
/idamargareta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0