Float on

Tiden rullar inte allt för fort denna vecka. Men jag vet att det finns saker att se fram emot en tid framöver, det gör allt lite lättare. Kan inte riktigt bestämma mig om det kommer vara skönt att jobbet snart är över för denna sommar eller om jag vill fortsätta lite till. Mina två sidor pratar emot varandra. Dels vill den ständigt säkerhets och trygghets sökande sidan hos mig vara kvar och veta att tiden inte har runnit ut och pengarna kommer fortfarande rulla in i den takt som jag lär mig något nytt. Men sedan har vi den andra sidan som inte vill sitta still, den som vill röra på sig och utforska nya platser och upplevelser.

Antar att dessa sidor kommer att vara i ständig obalans oavsett vilket situation man hamnar i. För i ena stunden kan saker och ting passa som handen i hansken medan andra kan vara så olika att det inte ens är värt ett försök. Men det är väl precis därför vi har vårat sköra liv, för att kunna få möjligheten att se vad som var mening med vårat liv.
Gör det bästa av situationen helt enkelt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0