allt det blå



Det "stora blå" kan förtillfället förknippas med havet och himlen

Till att börja med tror jag inte att de annars så ganska fina varelser tycker om mig, för det började nämligen med att de en dag var på väg att flyga in i mig, så jag var tvungen att ducka där jag så fridfullt cyklade till skolan.
Några dagar senare cyklade jag glada gatan fram och fick en som jag först trodde var en stor regndroppe på mig (av någon konstigt anledning då solen strålade och himlen var alldeles underbart blå).Men efter ca en hundradels sekunds betänketid inser jag att det är fågelskit jag hade på armen och inte lite oskyldigt vatten. Ungefär i samma stund som min vän vänder blicken bakåt och ser mig flaxa med armarna, vilket ser väldigt roligt ut och när hon får reda på anledningen finns det inte mycket som kan hejda hennes as garva!
Tur i oturen hamnade det bara på mina kläder..

Annars doppade jag mig för första gången i år, eller huvudet var inte under vattnet men det var alldeles för kallt. Men mer dopp kommer det att bli!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0