jogging och vårruset 2011

Den tidiga morgonen jag hade planer på blev av efter ungefär en timmas extrasömn (snooze), men resten gick bättre då jag hoppade i träningskläderna och tog en lagom jogging runda på den senare morgonkvisten. Kroppen känns så där härligt pigg efter en runda. Det är många som klagar över dagens väder, jag är liite deltagande men den här morgon var det bara härligt med lite kyla, det gjorde att rundan blev lite lättare.

Tror det är för tredje eller fjärde året i rad, kan till och med vara femte, som jag nu ska fortsätta med min ”tradition”. Trodde aldrig att det skulle bli av då jag varit sjuk väldigt länge och sen kom mina tankar i vägen för att ens låta mig inse att 5 km inte är så farligt ändå, bara jag tar det i min takt. Skulle väldigt gärna vilja springa tjejmilen också men det får vi ta senare.
Hur som helst kommer jag springa denna runda med ett tjejgäng från klassen, anledningen till att jag kunde vara med i år var att jag kände att kroppen är tillräckligt läkt för detta och en annan tjej hoppade av, så jag fick ta hennes plats. Så imorgon kommer några tjejer från IVP Springa Vårruset 2011 i Växjö! Det ska bli riktigt kul!
/Idamargareta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0