pose running

Nu när jag äntligen börjat att komma i gång med träningen på riktigt (hoppas bara att detta håller i sig) och bara kan ta en jogging runda känns det riktigt härligt och det märks att fler uppskattar det underbara vädret som är nu, förutom regnet. Men även det kan vara härligt att springa i, skulle jag vilja säga men det är mer jogging som jag faktiskt utövar. Hur som helst vet jag med mig själv att asfalt inte är något för mig. Men istället försöker jag tänka på hur jag springer, allt för att inte belasta kroppen för mycket så att den tar stryk på fel sätt. Vet inte om jag gör rätt men övning ger ju färdighet som det så fint heter.
Ett sätt att springa på som vi även fick exempel på under förra terminen var Pose running, som denna teknik kallas och den ska bidra till bättre arbetseffektivitet samtidigt som den är väldigt energisnål.
/Idamargareta



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0