Som ett litet btw

För tillfället känner jag mig lite grann som lila, eller rättare sagt har denna färg fått ett litet övertag för de färger som jag för tillfället föredrar.
Inom religion och folktron så kombinerar lila stabiliteten i blått och rött och associeras med visdom, värdighet, oberoende, kreativitet och magi. Samtidigt är det en färg som man inte ska använda eller exponeras av för mycket, även det beroende på dess kulör.
Beroende på vart man kommer ifrån eller vilken tro man har kommer alla färgernas nyanser att ha olika betydelser. Men något intressant i detta är det att färgerna som vi gärna bär eller tycker mer om (i brist på ett bättre ord), på ett eller annat sätt stämmer det till viss del överens med personen. Kanske inte helt sant men det finns vissa färger och kulörer som stämmer in på mig, men som med astrologi som även intresserar mig får man ta det med en "nypa salt" och lära sig att förstå innebörden av det och inte ta det helt ordagrant.
Som en ett litet btw.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0