One Red Thread

På bara en sekund försvann en stor del av det jag älskar, en del av mig försvann. För att hitta tillbaka brukar jag alltid sätta på lite ljuv musik men den ljuva musiken är inte längre ljuv den är hemsk. Jag tog promenader bara för att få luft och lyssna på musik, lyssna på takten och försöka hålla jämna steg.  Jag målade bara för att låta känslorna ta över och ofta bli något hyfsat okej. Dessa ting kanske inte är av mycket värde för många men för mig är det stort, för det är en stor del av mig själv. Förutom alla de underbara som jag har i mitt liv.
Ibland har vi svåra och jobbiga stunder som vi måste ta oss igenom, då brukar något av dessa tre ting hjälpa mig, men hur gör man när kroppen inte längre vill lyda och vara en del av sitt eget? När kropp och själ inte längre vill dela på platsen den blivit tilldelad?
Idag var det ingen fin dag, inte lika fin som den föregående när jag kollade ut genom fönstret och såg solsken och färger. Då jag tror solstrålen försökte att nå oss i denna mörka höst.
Igår började jag med mina promenader igen, den där långa promenaden som bara var till för att andas, lyssna och bara vara. Jag gick förbi havet, husen, träden och satte mig för en stund på en brygga. Var för fint för att inte göra det. Jag fortsatte att skissa i det stora blocket som en fin person ett år tidigare på min födelsedag gav mig, för att jag skulle få en liten utmaning. Jag är nästan klar, men ändå fattas det något. Tror att tiden ska få gå och sen får jag se om bilden ser bättre ut då.

Jag kan inte säga att jag är hel, bara för att jag vet vem jag är eller vad jag står för. Jag är inte hel bara för att jag gör det jag tycker om. För det som gör mig hel är något helt annat, det är ni mina kära.
När man står vid ett vägskäl och väljer att gå skilda vägar är det något helt annat men när man går samma väg, tillsammans men med olika mål blir det helt plötsligt fel när någon avviker utan att veta vilka konsekvenserna blir. Därför hoppas jag att vi kan fortsätta gå på samma väg tillsammans även om vi har olika mål i sikte.



Kommentarer
Josephine

Va stark emma!!! DU är bäst! Massor av PUSSAR!

2011-10-31 @ 21:34:07
URL: http://klerks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0