Förbjuden frukt

Jag vände ryggen till när den där tickande runda saken kring min handled närmade sig lunch, satte i lurarna och hittade fokus. Fick en bra start på helgen om jag får säga det själv. Ibland kom en paus då blicken gled upp mot fönstret, där utanför som vinden ven  och tog tag i det som rörde sig. Himmelen skiftade i de två färgskalorna som moln och himmel gör tillsammans. Fick även träffa fint folk bland alla de hurtiga studenter, tänk om man alltid kunde få starta helgen så här fint och bra!!
Trampade vägen hem med sus i öronen som gjorde att tystanden blev ännu påtagligare när dörren efter mig stängdes. För en liten stund sedan kom jag ännu en gång hem efter en cykeltur, men denna gång har jag varit i en riktigt mysig och fin lägenhet inte alls långt härifrån. Det gav mig verkligen höst känslor, på ett sånt där mysigt sätt med alla de ljus som nu smyger fram lite överallt och de dofter som i samma veva sprider sig i rummet. Om ungefär två veckor får även jag sådan fint i mitt rum, något att förgylla kvällarna med när höstmörkret är alldeles för påtagligt och dystert.

Redan nu har jag kommit på saker som mina nära och kära kan få till jul, men än så länge är det bara idéer, nu gäller det bara att inte glömma bort dom.  Påminnelse till mig själv!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0