två - ett

Det fanns en tid när jag hade koll, men den tiden är inte nu. Det var en tid med många samtal och svar på de frågor jag hade eller bara allmänna kommentarer bara för att ha något att säga.
Det var även en tid med resor till olika arenor, inte alltid de största men arenor var de oavsett. Det var mycket som handlade om att visa vem som var starkare än den andra, men det var kul. Jag fick ju åka iväg med min far på dessa resor Vet inte om han uppskattade det lika mycket som jag, kanske inte när jag mitt i det mest spännande situationerna ställde frågan varför de gjorde så eller av vilken anledning de dömde på det sätt dem gjorde. Men klubbar, klubbor och puckar, skydd hit och dit och matcher, bollar och planer var en del av uppväxten. En uppväxt med mycket sport. Absolut inget av det extrema bara helt vanlig svensson uppväxt?

Från barnsben har vi fått turen att faktiskt fått prova på olika aktiviteter som skapat erfarenheter som vi inte hade haft i annat fall. Så som minnen av smaker, lukter, rörelser och annat som förknippas med en aktiv uppväxt. Skulle kunna beskriva med ett lugn med ständiga händelser..

Det jag egentligen ville säga var nog att kvällens fotbollsmatch påminde mig om tider hemma värmland och dess soffa. Ibland vill jag vara liten, men bara för en liten liten stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0