Right on time

Även om en promenad när solen står som högst inte alltid står lika högst på min lista i alla lägen kan man inte tacka nej till de joggingrundor som de sena eftermiddagarna erbjuder. Man behöver solen för dess värme under denna tid och vitaminen som följer med och annat som gör att dagens ljus sprider sig i kroppen. Men ibland behöver man komma ut när det börjar skymma och gå eller springa av sig något som inte borde tillhöra kroppen för stunden, för när man är hemma och tillbaka igen mår i alla fall jag mycket bättre.
Denna gång fick bra musik och ett tempo mig att komma upp och närmare min maxpuls. Vilket i sin tur gjorde att jag mår bättre nu och en del av den överskottsenergin jag inte blev av med innan är borta och har nu bara givit mig annan och bättre energi. Även känslan av att lungkapacitet blivit bättre och att benen tillsammans med den delen av psyket blir starkare, stärker allt ens ego lite mer än innan.
Tror jag har mitt mål, det som jag ska nå till sommaren. Egentligen skiftar mitt mål lite till och från men med ungefär samma slutdestination. Det handlar om ett antal kilometer som jag ska springa och får att nå dit behövs ytterligare träning. Så ett par rundor när solen är frammer kanske ger mig av den energi jag behöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0