Slow your breath down, just take it slow

Jag undrar ofta vem jag hade varit utan det som gör mig specifik. Hur livet hade sett ut om man hade varit på ett annat sätt, inte tagit det där tåget eller om ens tankebanor hade varit inriktade på något helt annat. Vem hade jag då varit? Absolut inte den jag är idag.

Jag tror vi besitter olika kunskaper just på grund av att vi ska kunna dela med oss av dom på ett eller annat sätt. Vissa kunskaper som vi besitter kanske inte alltid är de bästa men det kan även vara så att man fick den kunskapen just på grund av att man behöver göra något med den. Men ibland skulle det vara skönt att vara någon annan, bara för en stund, för att inte ha just den kunskapen eller för att se det ur en annan synvinkel. Men genom åren med kunskapen och vetenskapen om närvaron så vill jag inte ändra på det. Det är bara att förstå orden som formas. Som med det mesta kommer förståelsen med tiden. Vet inte ens själv om jag förstår helheten av de ord och meningar som formas. Jag får ständigt nya infallsvinklar att se detta på. Men hur hade livet sett ut utan just denna kunskap, hade jag varit någon annan?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0