Halcyon

 
Vaknade i gryningen kändes det som, men det var innan jag fick reda på att morgondagen kommer börja ungefär, men kanske bara ungefär när resterande går och lägger sig efter en kväll ute. Men varför se det som något negativt. En "vanlig" söndag skulle resultera i att när tiden är inne för den så kallade brunchen har jag redan varit vaken halva tiden av den runda klockan som visar den precis tiden. Även då kommer det vara några timmar kvar tills arbetsdagen är slut. Så jag hoppas att morgondagen kommer bjuda på precis lika mycket sol, om inte mer när jag kliver ut från dörrarna som skiljer mig från arbetet (som iof ger mig stora fönster och vacker utsikt) och solens värmande strålar. Sedan kan resterande dag passera precis som den vill, men med mer positiv energi när solen har gjort sitt under den lilla sträckan som krävs för att komma tillbaka till mitt nuvarande hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0